یزدفردا: ۳۴۸ تخت جدید بیمارستانی و تعدادی از طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با زیربنای ۳۲ هزار و ۸۴۷ مترمربع به ارزش ۱۳۰۰ میلیارد تومان همزمان با گرامیداشت یاد و خاطر شهید جمهور آیت الله رئیسی در دولت سیزدهم و با حضور ویدئو کنفرانسی سرپرست ریاست جمهوری و وزیر بهداشت مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش یزدفردا: دکتر «ابوالفضل باقری‌فرد» معاون آموزشی وزیر بهداشت در این مراسم که صبح امروز در قالب آیین افتتاح ۶۷۸ طرح بهداشتی، درمانی و آموزشی سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: امروز ۱۹ طرح بهداشتی و درمانی قابل افتتاح در استان یزد آماده شده که صبح امروز طرح توسعه و دستگاه توموتراپی مرکز شهید رمضانزاده بهره برداری شد.

وی در مورد این طرح افزود: طرح توسعه این مرکز با زیربنای یکهزار و ۵۰۰ مترمربع  و صرف ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار توسط دولت و جمعی از خیّرین افتتاح شد و دستگاه توموتراپی این مرکز نیز که طی این مراسم بهره برداری شد، دارای تکنولوژی پیشرفته‌ای است که با استفاده از اشعه درمانی و با کمترین آسیب، به معالجه تومورها و سلول های سرطانی می پردازد.

باقری فرد دیگر طرح مورد بهره برداری در استان را آشیانه پایگاه اورژانس هوایی استان ذکر کرد و بیان کرد: این طرح با زیربنای یکهزار و ۲۰۰ مترمربع و صرف ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی و خیّری افتتاح شد.

وی با بیان این که این پایگاه اورژانس از سال ۱۳۹۵ آغاز به کار کرده است، گفت: در حال حاضر شهرستانهای ابرکوه، اردکان، بافق و بهاباد بیشترین درخواست انتقال بیمار با اورژانس هوایی را به مرکز استان دارند.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۳۴ ماموریت توسط اورژانس هوایی استان انجام شده که ۳۱ ماموریت اولیه، ۱۰۰ ماموریت ثانویه و سه ماموریت به صورت ویژه بوده است.

به گفته وی، ۳۷ درصد ماموریت‌های اورژانس هوایی یزد مربوط به تصادفات، ۱۹ درصد حوادث، ۲۰ درصد قلبی، شش درصد سکته مغزی، شش درصد مادران باردار و ۱۲ درصد سایر موارد است.

باقری فرد مهمترین طرح مورد افتتاح امروز را طرح توسعه بیمارستان حضرت فاطمه الزهراء(س) مهریز خواند و تصریح کرد: این طرح با زیربنای ۸۵۰۰ مترمربع و صرف اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان که ۳۰ درصد معادل ۲۴۰ میلیارد آن با مشارکت جمعی از خیّرین استان تامین شده بود، آماده افتتاح شده است.

وی با بیان این که طرح مذکور پس از ۱۰ سال افتتاح می‌شود، اظهار کرد: این بیمارستان دارای ۱۵۶ تخت و بخش‌های مختلف اعم از جراحی، اطفال، زنان و بخش‌های ویژه آی سی یو و ان آی سی یو و غیره است.

معاون وزیر بهداشت در بخشی از سخنانش ضمن قدردانی از خیرین حوزه درمان استان یزد، یزد را یکی از استانهای پهناور کشور خواند که با توجه به برخوداری از ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی، پذیرای  ۴۵ درصد از بیماران غیربومی است لذا نیازمند اهتمام بیشتر به حوزه بهداشت و درمان این استان است.

بخش کاملا خیری دیالیز ام‌المومنین حضرت خدیجه(س) بیمارستان فاطزمه الزهرا مهریز که با زیربنای یک هزار مترمربع و صرف اعتبار ۴۰ میلیارد تومان و برخورداری از ۲۰ تخت ایجاد شده، مرکز MRI حضرت زینب(س) این بیمارستان با زیربنای ۴۷۵ مترمربع و صرف اعتبار خیری ۳۵ میلیارد تومان، همچنین مرکز خدمات جامع سلامت شهید رجایی شهرستان مهریز که ساخت آن از سال ۹۶ آغاز شده و جمعیت ۱۵ هزار و ۶۹۷ نفر را تحت پوشش قرار می دهد، همچنین بخش MRI بیمارستان شهید بهشتی شهرستان تفت از دیگر طرحهای مورد بهره برداری امروز استان یزد است.

در این مراسم دکتر بهرام عین‌اللهی طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سید الشهدای خدمت رئیس جمهور شهید و سایر شهدای حادثه بالگرد، به تشریح طرح های مورد بهره برداری پرداخت و گفت: این افتتاح بزرگترین مراسم افتتاح طرحهای بهداشتی درمانی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

در این مراسم ۶۷۸ طرح با زیربنای بالغ بر ۴۰۰ هزار مترمربع و صرف اعتبار ۲۷ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا